Saturday, March 14, 2009

hari terakhir di ukm akan tiba...


Assalamualaikum kepada teman-teman sekalian... Apa khabar anda semua...? Sihat? Lama sudah rasanya saya tidak mengirimkan khabar buat teman-teman sekalian... Mmm, kebelakangan ini saya lebih gemar untuk mengutuskan rasa hati saya melalui sajak-sajak yang saya gubah... Mungkin cara ini lebih senang untuk anda membaca fikiran saya sama ada ketika itu saya sedang gembira atau berduka.. Mmm...

Sekarang ini saya sudah hampir ke penghujung perjalanan menuntut ilmu di UKM... Hanya tinggal sebulan saja lagi sesi kuliah akan berakhir... Sayu rasanya hati ini mengenangkan betapa cepatnya masa berlalu... Sedih rasanya untuk meninggalkan bilik-bilik kuliah yang pernah saya jejaki untuk menuntut ilmu... Dewan-dewan peperiksaan yang menyaksikan saya mengeluarkan segala ilmu yang telah dicurahkan oleh pensyarah... Mmm... semuanya hanya akan tinggal kenangan saja...

Mmm... bagaimana hari terakhir kami di UKM nanti...? Apakah hari itu akan menyaksikan rintik hujan yang turun bagai tanda tangisan kesyukuran atau hari itu menyaksikan mentari bersinar meraikan kejayaan-kejayan kami selama 3 tahun di sini... Apapun yang berlaku, hari itu akan tiba juga tidak lama lagi...

Sedih rasanya untuk meninggalkan teman-teman yang sama-sama telah melalui tempoh 3 tahun ini... Selepas ini kami semua akan berjauhan membawa haluan sendiri... Mmm...

Begitulah lumrahnya hidup... setiap yang bermula pasti ada dan akan berakhir...

...salam sayang dari saya...

No comments:

Post a Comment