Monday, October 5, 2009

pada ketika itu...

suatu masa yang lalu...
dingin malam yang panjang, menjadi saksi...
pengorbanan sekeping hati mencipta impian...
menyisih mimpi pilu yang pernah tercipta...
agar tidak lagi ku dengari akan kata-kata yang bisa meruntuh tembok hatiku...

saat masa berlalu, jauh meninggalkan...
dedaun berterbangan dihembus bayu lembut dilautan luas...
begitulah aku belayar...
belayar jauh meninggalkan memori...
kerana aku tidak ingin lagi mereka berkata-kata...

pada ketika itu, kasih bertahun yang bersatu, terpisah...
hanya kenangan silam pengubat kerinduan...
ku cerita pada hati usah menangis kerana aku tidak mahu hati menjadi lemah...
walau payah ku harus tersenyum dan berjalan...
kerana pelayaran ini menuntut hati menjadi keras, agar tiba di destinasinya...

tika malam dipertengahan usianya...
airmata ini jatuh jua, menangisi apa yang terjadi padaku...
pada ketika itu, hati ini menjadi sayu...
di depan kiblatMu aku rebah, berdoa dalam genang airmata...
ku ceritakan kemarau hati ini hanya pada tuhanKu dengan kerendahan hati...

kini, setelah bermusim lamanya belayar, ku tiba di destinasi impianku...
ku miliki apa yang pernah ku hajati dan aku bahagia...
namun perpisahan itu, belum ada akhirnya...
aku masih terpisah dari mereka...
dimanakah noktahnya...

belum ku tahu...

No comments:

Post a Comment