Wednesday, February 25, 2009

yang telah terlewatkan...

assalamualaikum kepada teman-teman sekalian... apa khabar anda semua... rasanya sudah hampir seminggu saya tidak membuat catatan dalam laman blog saya ini... sepanjang seminggu yang telah berlalu ini saya cukup sibuk sekali menguruskan pengajian saya... maklumlah ini merupakan sem akhir saya di UKM... sibuk dengan jadual kuliah... mid exam dan sebagainya... fuhh lega...!!! hari ini kelas pentadbiran gaji dan upah saya dibatalkan... dapatlah saya sedikit ruang untuk membuat catatan di sini... apa ya yang saya ingin kata...???
mmm... diam tak diam sebenarnya sudah hampir 3 tahun saya menuntut ilmu di bumi UKM ini... terlalu cepat masa berlalu tanpa saya sedari... hanya tidak sampai 2 bulan sahaja lagi saya akan menghabiskan pengajian saya ini... insyaallah selepas ini saya bakal berhadapan pula dengan alam pekerjaan yang mana alam pekerjaan ini adalah satu alam yang cukup berlainan daripada alam kampus... di alam inilah segala apa yang kita pelajari di menara gading ini kita akan mengaplikasikannya dalam alam pekerjaan... segala ilmu yang dipelajari selama ini kita akan curahkan dalam alam pekerjaan... pastinya kita akan merindui alam kampus yang akan kita tinggalakan ini... di sinilah tempat kita mengenal erti hidup berdikari, persahabatan dan juga semestinya cinta... mmm, cinta... saya secara jujurnya tidak pernah bercinta di alam kampus ini tapi cukup sekadar melihat teman-teman bercinta...
bukan tiada cinta yang cuba mengetuk hati ini namun cinta yang datang itu tidak mampu saya terima lantaran hati saya masih pada seseorang yang saya kenali suatu ketika dahulu... mmm... kenangan itu masih segar hingga hari ini... meski diri kami terpisah jauh tanpa saya tahu ke mana hilangnya si dia namun hati ini masih dan tetap padanya... siapalah yang mampu melupakan cinta pertama... biar terpisah sejuta batu pun namun teguh hati ini tidak akan goyang... itulah janji saya pada cinta... hari-hari indah saya yang telah terlewatkan suatu ketika dahulu masih segar dan dapat saya rasa... kenangan lalu yang telah terlewatkan masih dalam hati ini... betapa cinta lalu itu indah pada saya... "segala yang telah terlewatkan di hari semalam, masih indah di rasakan hari ini sehingga hari ini akan terlewat jua nanti..." momen indah ini akan terus menemani perjalanan hisup saya... salam sayang...

No comments:

Post a Comment