Thursday, February 19, 2009

padamu permataku...

assalamualaikum kepada teman-teman semua... apa khabar? terima kasih kerana masih sudi membaca blog saya ini... saya bangga andai tulisan dalam blog saya ini dijadikan bahan bacaan anda semua dalam melayari hari-hari kehidupan ini... bukanlah mahu mengatakan yang saya ini terlalu bijak dalam mendepani hidup ini tetapi saya cuba untuk menjadikan hidup saya ini sebagai sumber inspirasi kepada anda semua yang mana, mungkin saya dan anda berada pada tempat yang sama, maka dengan ini kita dapat saling bertukar-tukar kisah dan cerita dalam melalui hari-hari yang mendatang... mmm, saya ingin berkongsi cerita dengan anda semua... saya yakin dalam hidup anda semua pasti ada insan yang istimewa yang menjadikan hidup anda semua bermakna... mmm... pastinya ada kan? saya juga mempunyai insan-insan yang begitu istimewa dalam hidup saya... insan-insan inilah yang telah menjadikan hidup suatu masa dahulu begitu indah... insan ini menjadi permata yang begitu indah dalam hidup saya... mmm, terlalu banyak rasanya pengalaman yang saya lalui bersama insan-insan ini... permata ini terlalu berharga untuk saya... kehadiran permata hati saya suatu masa dahulu adalah kenangan yang terindah yang mana saya sangat bertuah... kehadiran permata hati dalam hidup saya telah menjadikan hati ini terisi dari kekosongan yang ada... bersama permata hati saya, saya lewati hari-hari yang mendatang dengan begitu indah sekali yang mana saya dapat rasakan suatu perasaan ceria dalam hati ini... terlalu besar nikmat yang telah tuhan anugerahkan pada saya suatu masa dahulu... andai banyak bintang di langit itu, banyak lagi kasih yang tercurah daripada permata hati saya pada diri ini... kasih dan sayang merekalah yang telah membawa saya untuk melalui perjalanan yang panjang dan penuh liku-liku ini dengan satu harapan di mana harapan itu menjadi impian pada permata saya terhadap saya... syukur harapan itu sudah menjadi bunga realiti pada hari ini... pengalaman semalam yang pahit kini telah menjadi pengalaman manis hari ini... masih kental di kotak ingatan saya yang mana satu masa dahulu permata hati saya pernah berkata "hidup kita adalah milik kita", "diri kita hari ini adalah diri kita untuk hari esok jadi seharusnya diri kita perlu bersedia untuk menghadapi hari ini supaya di hari esok diri kita lebih baik dari hari ini", itu adalah kata-kata salah seorang permata yang pernah hadir dalam hidup saya, di mana dengan kata-kata itulah yang menjadi panduan di sepanjang perjalanan saya yang penuh berliku... berkat dengan kata-kata itu jualah hari ini saya berjaya dalam mendepani hidup ini... bukanlah mahu mengatakan yang diri saya, hidup saya ini sudah cukup baik tetapi sekurang-kurangnya saya telah memperolehi impian saya... saya cukup bersyukur kerana saya telah di temukan dengan insan-insan yang cukup memahami dan cukup memberikan erti pada saya sebagai insan yang mendambakan kejayaan... pengalaman lalu yang pernah saya lalui cukup manis dan penuh keajaiban... hanya padamu permataku di atas kenangan itu...
terima kasih, salam sayang dari saya untuk anda semua...

No comments:

Post a Comment