Thursday, April 9, 2009

hari terakhir bergelar pelajar di ukm...

Assalamualaikum kepada teman-teman semua... Apa khabar? Anda bagaimana? Sihat? Saya mendoakan agar anda semua teman-teman yang saya sayangi berada dalam keadaan baik-baik sahaja hendaknya... Saya alhamdulillah, semuanya berada dalam keadaan baik...
Mmm... teman-teman semua nampaknya diam tak diam sekarang merupakan minggu yang ke-14 kita dalam semester ini... Ini bermakna kita sudah hampir ke tempoh akhir pengajian kita di UKM ini... Terlalu cepat masa berlalu meninggalkan kita... Dan kini tanpa diduga perjalanan kita di universiti sudah hampir ke penghujungnya... Terlalu banyak kenangan yang kita telah cipta sepanjang tempoh kita bersama...
Saat saya menulis catatan ini, hati saya menjadi rawan... rawan mengenangkan detik-detik perpisahan yang bakal kami tempuhi tidak lama lagi... selepas ini kami semua akan membawa haluan masing-masing yang pastinya akan lebih mencabar... alam kampus yang kami lalui dalam tempoh 3 tahun ini pastinya akan menjadi kenangan yang terindah untuk diingati di masa hadapan... di sinilah, UKM menjadi tempat kami ketawa bersama dan di sinilah tempat kami menangis tatkala dirundung seribu satu dugaan... Kami tersenyum apabila bahagia datang menyinggah dan kami berduka kerana putus asa... Semua itu kini menjadi satu... Saat ini saya tersenyum mengenangkan banyak peristiwa yang berlaku sepanjang tempoh ini dan lantas air mata ini menitis jua tatkala ia hanya tinggal memori... Ia tidak akan kembali... Ia tidak akan menjelma semula... Masa akan tetap jua berjalan meninggalkan kita walau dalam apa jua pun keadaan... Kepada semua kenalan saya di UKM sepanjang tempoh pengajian saya selama 3 tahun ini, diharapkan apa jua yang telah berlaku dan yang pernah kita lalui semalam, kita jadikan ia sebagai sebuah pengalaman yang kekal abadi di sepanjang hidup kita... Kepada kenalan-kenalan yang akan meneruskan pengajian pada semester baru nanti diharapkan hubungan kita yang telah terbina akan terus terjalin walaupun kita jarang bersua...

No comments:

Post a Comment