Friday, June 5, 2009

sejauh ini...

Assalamualaikum kepada teman-teman sekalian... Apa khabar anda semua? Sihat? Saya disini baik-baik sahaja... Fuh, rasanya sudah lama saya tidak menulis dalam blog ini... Terlalu rindu rasanya untuk menulis disini, berkongsi rasa hati dengan teman-teman sekalian... Rasanya sudah terlalu jauh perjalanan yang kita lalui... Bermacam kisah telah terjadi dalam hidup kita, dimana setiap yang berlaku mengajar kita erti kehidupan ini... Hati saya saat ini sarat dengan rindu kepada teman-teman sekalian... Rindu akan kenangan sewaktu kita bersama bergelak ketawa saat menuntut ilmu di kampus indah UKM... Memori itu sudah berlalu... Namun memori itu jugalah yang sering menyinggah dalam hidup saya selalu... Dalam hidup ini, kita adakalanya terpaksa melalui sesuatu yang bukan kemahuan kita, keadaan ini membuatkan kita seringkali kecewa dan putus asa akan hakikat itu... Ya, kita seharusnya perlu berasa kecewa kerana kita adalah insan yang lemah, ini adalah sesuatu yang lumrah bagi manusia... Namun seharusnya juga kita perlu belajar hakikat lain tentang kehidupan ini yang mana tidak semua dalam hidup ini akan menjadi milik kita... Setiap hari pastinya kita akan melalui perjalanan hidup yang adakalanya juga kita tidak pernah menduga apa yang akan berlaku... Sejauh perjalanan yang telah kita lalui pastinya akan meninggalkan kenangan biarpun hanya untuk seketika namun ianya adalah sesuatu yang terindah dalam hidup kita sebagai manusia... Dalam hidup saya misalnya, sudah jauh perjalanan yang saya telah tempuh... Sudah banyak pelabuhan yang saya singgahi dimana setiap pelabuhan yang saya berlabuh sangat memberikan erti dan pengalaman buat saya dalam hidup ini... Saya tahu selepas saya singgah di pelabuhan ini, saya akan terus belayar, belayar lebih jauh mencari pengertian hidup ini... Saya mengharapkan teman-teman akan terus melayari hidup ini dengan kekuatan dan semangat biarpun adakalanya kita jatuh... Tidak salah jika sesekali kita menangis apabila jatuh dan kecewa kerana kita akan dapat sedikit ketenangan dan kekuatan apabila menangis... Ingat menangis bukan mejadikan kita lemah sebaliknya air mata yang jatuh menitik adalah tanda kesyukuran kita pada yang Esa atas rasa kepasrahan di atas dugaannya... Semoga kita berjumpa lagi dalam catatan akan datang... Salam kerinduan dari saya untuk teman-teman semua....

No comments:

Post a Comment