Saturday, June 6, 2009

tanpamu lagi...


kekasih, ditasik seharian daku tunggu hadirmu...

saat ini seperti tasik yang terhampar di hadapanku...

hatiku tidak tenang...

kerana kau masih tak pulang lagi...

apakah janjimu padaku sewaktu kali terakhir kita berjumpa hanyalah palsu...

apakah hanya aku yang setia, sedangkan kau telah melupakan diriku...


dan musim terus berlalu sepi...

ditasik ini ku masih terus menanti pulangmu...

namun aku masih dibelenggu rasa hampa...

kekasih, ditasik ini kita pernah berjanji

kau hanya untukku, dan aku milikmu...

di saat itu beburung menyanyi bagai merestui cinta yang kita bina...


kini ku sedar...

dirimu tak mungkin lagi kembali ke tasik ini...

kini tasik ini terbiar sepi...

sesepi perasaan ini...

andainya suatu hari nanti dirimu pulang ke sini...

aku sudah pun tiada...


aku akan jauh terbang meninggalkan tasik itu...

dan sekiranya kau kembali, lihatlah bukti cinta kita pada pohon asmara di tepi tasik itu...

yang telah kita ukirkan perasaan atas nama cinta...

hidup tanpamu lagi akan terus kugagahi...

biarpun tidak ku tahu,

selama mana ku mampu bertahan...

No comments:

Post a Comment