Friday, February 13, 2009

mengenangmu...

assalamualaikum kepada teman-teman sekalian... apa khabar semua...? rasanya sudah lama saya tidak mengutuskan coretan dalam blog ini... semuanya gara-gara kesibukkan menyiapkan tugasan yang semakin banyak... untuk kesekian kalinya saya terpaksa bermain dengan masa untuk menyudahkan semua tugasan yang telah diberikan oleh pensyarah... mmm, hari ni 14 Februari 2009... istimewanya hari ini adalah hari kekasih... selain dari hari kekasih, tarikh ini adalah merupakan tarikh lahir rakan baik saya suatu ketika dahulu... mmm, sudah lama saya tidak bertemu dengannya... namun saya tidak pernah lupa akan dirinya yang sentiasa dekat di hati ini... sudah banyak yang kami tempuh bersama suatu masa dahulu... pahit manis kami lalui bersama dengan cekal dan penuh kesabaran... awal pagi tadi saya sempat mengirimkan sms padanya untuk mengucapkan selamat hari ulangtahunnya yang ke-23... mmm... saya bersyukur kerana dirinya masih sempat membalas sms saya walaupun saya tidak pasti sama ada dirinya masih ingat pada saya atau tidak... mmm... kemanisan persahabatan yang telah terjalin ini tidak mampu saya lupakan meskipun ada yang mengata bahawa kedudukan saya hari ini membuatkan saya lupa pada teman-teman dahulu... percayalah bahawa saya sedikit pun tidak pernah melupakan teman-teman lama saya kerana mereka lah yang membuat saya di sini hari ini... kalian diri ini, hati ini, tidak pernah lupa akan kenangan lama kita... masih kekal utuh dalam hati ini memori semalam... mmm... saya biarkan apa saja yang terlintas dihati mereka semua...
selain hari ini merupakan hari ulangtahun rakan lama saya, hari ini juga merupakan hari ulangtahun 'buah hati' saya... mmm, rasanya terlalu peribadi untuk saya berkongsi cerita ini bersama kalian semua... namun saat-saat manis disisi 'buah hati' saya masih kekal terasa hingga saat ini... kehangatan berada disisinya masih saya rasakan, harum tubuhnya masih dapat saya hidu... aura yang dibawanya menenangkan hati ini, namun adakalanya menjadi gelora cinta yang membara saat bersama... mmm, sayangnya perasaan yang sebenar itu terlewat hadir, ketika di akhir garisan barulah perasaan sayang itu hadir... namun saya tidak pernah menyesal kerana saya mampu untuk rasakan perasaan sayang pada dirinya walau disaat akhir bersama... kini saya masih 'bersama' dirinya walau kami telah terpisah... sebenarnya dulu sewaktu bersama saya tidak pernah melafazkan ucapan ulangtahun padanya namun semenjak perpisahan itu, sudah 3 tahun saya berturut-turut saya mengutuskan ucapan ulangtahun hari lahir padanya... meskipun hanya sekadar ucapan melalui sms namun pastinya itu sudah memadai apabila kami terpisah kini... "hari ini bagi ku adalah suatu realiti yang harus ditempuhi, dan hari esok adalah sesuatu yang belum pasti... namun seharusnya hari ini menyimpan harapan untuk hari esok..." salam sayang dari saya...

No comments:

Post a Comment